Kako post stvarno djeluje i zašto je ovo idealno vrijeme da ga isprobate za mršavljenje

Sada je možda pravi čas da isprobate jedan od trenutno najjačih trendova mršavljenja.

Živjeti prema strogim propisima karantene nije baš ugodno. Ali svakako da ovu situaciju možete okrenuti u svoju korist.

Sada, kada ste 95% vremena kod kuće, možete si sastaviti raspored za svaki dan, usvojiti nove navike i unijeti malo ravnoteže u svoj život. Promjena može biti lakša nego što ste mislili.

Probajte s povremenim postom i upravljajte svojom tjelesnom težinom dok ste kod kuće.

Ok, kao prvo. Što je povremeni post?

Povremeni post je način prehrane. Za razliku od uobičajenih dijeta, ne fokusirate se na ŠTO jesti, nego KADA jesti.

Ljudi se odlučuju na post iz zdravstvenih razloga i gubitka kilograma, te zbog produžetka svoje životne dobi.

Međutim, povremeni post nije novost. Neke kulture to rade iz vjerskih razloga, a druge zbog načina života. Post se prakticira i u bolnicama - a sve zbog prevencije i poboljšanja kvalitete života. I na kraju, post je nešto na što su organizmi dobro prilagođeni.

U 2014., dr. Mark. P. Mattson i Walter D. Longo s Medicinskog fakulteta Sveučilišta Johns Hopkins napravili su opsežno istraživanje vezano za post i bili su zapanjeni:

"Post može potencijalno usporiti starenje i pomoći u prevenciji i liječenju bolesti. Istovremeno umanjuje nuspojave uzrokovane kroničnim prehrambenim intervencijama."

Što je cirkadijanski ritam i zašto bismo ga trebali slijediti?

Čovjek je dnevno biće. Neke od naših tjelesnih funkcija dosta su povezane sa suncem.

  • Kad sunce izlazi, melatonin (hormon spavanja) počinje opadati, a serotonin i hormoni stresa počinju rasti. Naš metabolizam se ubrzava, krvni tlak počinje rasti, a naša budnost se povećava tijekom glavnog dijela dana.
  • U večernjim satima probavni sokovi i pokreti crijeva će usporiti, a melatonin će početi rasti, a mi ćemo postati pospani.
  • Tijekom noći naše će se tijelo odmarati, glavni organi će se regenerirati, a jetra će obavljati svoje svakodnevno čišćenje. Sve to samo ako ne jedemo prekasno.

Ako pri ishrani se ne držimo cirkadijanskog ritma, možemo povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa i prekomjerne težine.

Ako naš metabolizam uspori, nećemo moći iskoristiti hranu koju smo tijekom dana unijeli. Inzulin će biti manje učinkovit pri snižavanju šećera u krvi, a želudac će trebati više vremena da probavi hranu. Polu probavljena hrana duže će se zadržavati u crijevima, a formiranje zaliha masnoće će se povećati.

Prestati jesti dovoljno rano - rano navečer - ovo je važno ako želite spriječiti otpornosti na inzulin, zdravu tjelesnu težinu i kvalitetan san. U najmanju ruku.

Ok, što se događa tijekom povremenog posta?

Sve ovisi o vašoj tjelesnoj strukturi i koliko dugo se držite posta. Ali općenito govoreći, prvi znakovi posta pojavljuju se nakon 12-14 sati bez hrane.

Ako biste postili 16 sati, promjene bi bile jedva primjetne, ali pozitivne:

  • U jetri će biti manje pohranjeno glukoze i svi hranjivi sastojci se apsorbiraju tamo gdje su potrebni.
  • Razina inzulina će pasti, a crijeva će u miru probavljati vaš posljednji obrok.
  • Hormoni stresa će se sniziti, možda ćete imati malo energije.
  • Vaš bi um trebao biti jasan i usredotočen.

Post dužeg vremena imao bi veći učinak.

  • Zbog nedostatka glukoze vaše bi tijelo polako prešlo u proces ketoze.
  • Nakon toga, glavni izvor energije bila bi vlastita tjelesna masnoća.
  • Stanice bi postale otpornije na stres, povećala bi se potrošnja tjelesne masnoće, a detoksikacija (autofagija) bi dosegla vrhunac.

Da ste postili nekoliko dana, stvari bi postale malo intenzivnije. Međutim, nakon nekoliko dana nelagode, gladi i umora osjećali biste se živahno, energično i mršavije nego prije.

  • Često bi mokrili i ne bi se osjećali naduto.
  • Zbog stalnih posjeta kupaonici trebali biste piti više vode.
  • Proces ketoze bi se odvijao u potpunosti.

Iako je post alat za blagostanje kako kažu, ali ni u čemu ne treba pretjerivati, pa tako ne bismo preporučili post od nekoliko dana. U svakom slučaju, predlažemo da razgovarate sa svojim liječnikom o produženom postu.

I to je dokazano?

Povremeni post je prilično dobro istražena praksa na životinjama i ljudima.

Iako su jednostavne studije organizama i miševa pokazale da povremeni post zaista MOŽE produžiti život, „kod ljudi pomaže smanjiti pretilost, hipertenziju, astmu i reumatoidni artritis“, napisali su dr. Mark P. Mattson i Walter D. Longo.

Studija na miševima pokazala je da se razine adiponektina - ljudskog mršavog hormona - naglo povećala. Kad razina glukoze u jetri padne, otpornost na inzulin se smanjuje, a metabolizam je učinkovitiji. Stvaranje masnih rezervi se smanjuje, a povećava se sagorijevanje masnoće.

Ok, pa kako da započnem?

Razmislite što bi vam bilo lakše - ne jesti doručak ili uživati u ranoj večeri i izbjegavati grickanje nakon toga.

Kad znate koji dio dana ćete jesti, pripremite se u skladu s tim.

Ako ćete preskočiti doručak, recimo, i jesti samo između podneva i 20:00 h, počnite polako jesti doručak kasnije i kasnije, sve dok ne stignete do podneva. Sat po sat pomjerajte sve dok se ne naviknete.

Uzmite si vremena, kako biste usvojili nove navike i pijte puno vode u vrijeme kada ne jedete.

Trebate pomoć kako biste prestali jesti kasno navečer?

Naš NightBurn pomaže u suzbijanju želje za noćim grickanjem i zadržava kalorije od pretvaranja u masnoću. Pojačava vaš metabolizam i održava jetru u formi.

 

Proizvodi za vas

TOPIOC MASNOĆE
-45%
Posebna cijena 98,99 kn Standardna cijena 179,99 kn
Pogledajte proizvod