Veličina porcije 101: Koliko puno je previše?

U svijetu u kojem hrana prožima naš svakodnevni život, naučeni smo jesti više, i to puno više nego su jeli naši djedovi i bake. S obzirom da smo već vizualno naučeni na veće porcije, mnogi od nas imaju probleme sa stavljanjem previše hrane na već prevelike tanjure, i to činimo nesvjesno.

To ćemo sada zaustaviti. Čitajte dalje kako bi otkrili koliko je stvarno velika preporučena porcija i jednom zauvijek stanite na kraj prejedanju!

1. Žitarice i povrće sa škrobom

Kada se radi o njima, dobra veličina šake je i više nego dovoljna. To osigurava 200 kalorija, pa je preporučen maksimalan unos 1-2 porcije na dan.

Što se tiče žitarica, probaj ne uzimati one procesirane – ako je moguće, i zamijeniti ih cjelovitim žitaricama. To uključuje hranu poput bulgura, smeđe riže, kvinoje ili kokica, ili namirnica poput integralnog brašna ili onog od heljde u kruhu i palačinkama.

Najpopularnije povrće sa škrobom su kukuruz, grašak, grah, leća i krumpir – i njih posebno volimo jesti, zato treba paziti da ne pretjerujemo.

Veličina porcije: šaka

Preporučeni maksimalni dnevni unos: 1–2 porcije na dan

2. Povrće bez škroba

Od brokule, cvjetače i šparoga do paprika, gljiva, rajčica, luka i posebno lisnatog zelenog povrća, povrće bez škroba ima visoku nutritivnu vrijednost i sadrži malo kalorija. Savršeno za zasititi se i ne pada teško na želudac! Jedna njihova porcija bi morala biti u veličini zatvorene šake (ili dvije ako se radi o lisnatom povrću) i osigurava negdje oko 20-40 kalorija ili čak manje kada se radi o lisnatom povrću.

Veličina porcije: zatvorena šaka

Preporučeni maksimalni dnevni unos: barem 4 porcije na dan

3. Meso, riba i tofu

Jedna porcija hrane s visokim sadržajem proteina poput ribe ili mesa (bez kože) ili tofua, ne smije prekoračiti porciju tvog dlana. Ta količina sadrži oko 120-250 kalorija, tako da možeš pojesti 2 do maksimalno 4 porcije na dan.

Veličina porcije: dlan

Preporučeni maksimalni dnevni unos: 2-4 porcije na dan

4. Sjemenke, oraščići i suho voće

Ako ih jedemo u pravilnim količinama, sjemenke, oraščići i suho voće mogu osigurati veliki postotak dnevno preporučenog nutritivnog unosa. Ipak imaju i puno kalorija, zato ne treba pretjeravati. Jedna porcija je 1-2 žlice, što je oko 90–140 kalorija. Kada se radi o uljima i maslacu, pridržavaj se pravila – ne više od 1 žličice na porciju.

Veličina porcije:

Suho voće, sjemenke i oraščići: 1–2 žlice

Ulja i maslac: 1 žličica

Preporučeni unos: 1–2 porcije na dan

5. Mliječni proizvodi

Kada se radi o mliječnim proizvodima, dnevna porcija ne smije biti veća od veličine šake ili čaše od 2 dl. Kao prirodni izvor probiotika, kefir ili jogurt mogu uvelike pomoći tvojoj dijeti. Ako ipak želite izbjeći mliječne proizvode, ne brinite, mogu se pronaći i u biljnoj verziji.

Veličina porcije: veličina šaka ili 2 dl

Preporučeni unos: 1–2 porcije na dan

6. Svježe voće

Bogato mnogim važnim nutrijentima, svježe voće je povezano s brojnim zdravstvenim učincima. S obzirom da je puno vlakana i vode, a sadrži malo kalorija, može biti vaš super saveznik kod mršavljenja. Jedna porcija svježeg voća bi mogla biti veličine zatvorene šake, što sadrži približno 80-105 kalorija. Preporučeni unos je oko 3-5 porcija na dan, pa navalite!

Veličina porcije: zatvorena šaka

Preporučeni unos: 3–5 porcije na dan

Probajte se sjetiti ovih naputaka sljedeći put kada si budete pripremali za jesti, ili kada budete išli vani nešto pojesti. Jer jednom kada ih zapamtite, kontrola vaših porcija postat će vam mnogo lakša. Kako bi vam bilo još lakše, probajte jesti iz manjih tanjura – istraživanja pokazuju da je ovaj trik veoma uspješan. I ako si još pravilno rasporedite jelo tijekom dana, bit ćete na konju!

7. HungerBlock EXTREME

Ako mislite da ćete se teško naviknuti na manje porcije, isprobajte HungerBlock EXTREME kapsule. Sadrže ekstrakt rogača koji pomaže u regulaciji tjelesne težine i inhibira želju za hranom! Uzmite 1 kapsulu 30 minuta prije ručka i 1 kapsulu 30 minuta prije večere i nećete ni pomisliti da pojedete ogromnu porciju!

To je win win rješenje, jer kao prvo bit ćete manje gladni i lakše ćete jesti manje porcije, a kao drugo započet ćete topiti masnoće i lakše ćete smršaviti. Zato bez straha, mi smo sigurne da će vam uspjeti! <3

Proizvodi za vas

KONTROLIRA ŽELJU ZA HRANOM
-50%
Posebna cijena 149,99 kn Standardna cijena 299,98 kn
Pogledajte proizvod